Tikšanās notika pēc McA iniciatīvas, lai pārrunātu problēmjautājumus saistībā ar ceļu stāvokli un to uzturēšanu. LVC vadība atzina McA minētos faktorus, kas rada bīstamas situācijas un draudus motobraucējiem. Abas puses vienojās par turpmāko sadarbību, lai iespēju robežās uzlabotu situāciju.
Viens no galvenajiem faktoriem ir ceļu asfalta seguma piesārņojums ar smiltīm, granti, šķembām ceļu krustojumos, pagriezienos, uz apļiem u.tml., kas reāli apdraud motobraucēju drošību un rada draudus veselībai un pat dzīvībai.
Galvenie iemesli – nenostiprinātas ceļu nomales, zemes ceļu pieslēgumi un birstošu kravu pārvadāšana to nenosedzot.
Priekšlikumi:
• pakāpeniski nostiprināt ceļu nomales;
• regulāri veikt asfalta seguma slaucīšanu, īpaši pagriezienos un uz apļiem;
• pilnveidot MK not. attiecībā uz zemes ceļu pieslēgumiem, nodrošinot, lai visi ceļu pieslēgumi vismaz 10m pirms tam būtu asfaltēti (LVC iesniegs grozījumus);
• papildināt CSN prasības (nepiegružot un nepiesārņot ceļus) ar konkrētu prasību nosegt birstošas kravas (LVC iesniegs grozījumus);
• paredzēt intensīvāku ceļu stāvokļa apsekošanu, kā arī konkrētāku atbildību par ceļu uzturēšanu (LVC izstrādās un iesniegs grozījumus MK not.Nr.871.).
Otrais būtiskais faktors ir ceļu aprīkojums un bīstamie objekti ceļu malās, piem. koki, stabi, vecie betona ceļa stabiņi un dažviet vēl esošās metāla troses un stieņi starp stabiņiem ceļu apmalēs, kā arī baltās marķējuma līnijas uz asfalta, kas mitrā laikā ir slidenas.
Priekšlikumi:
• apzināt bīstamās vietas un vienoties par veicamo darbu apjomu un grafiku;
• t.sk. nomainīt atsevišķos ceļa posmos atlikušās bīstamās metāla troses un stieņus starp stabiņiem ceļu apmalēs ar mazāk bīstamām apmalēm;
• pārbaudīt praksē izmantojamo sadalošo līniju saķeres koeficientu un tā atbilstību standartiem; kā arī perspektīvā paredzēt pēc iespējas drošāku tehnoloģiju izmantošanu.
Treškārt, ceļa remonta metodes, piem., piķa ielāpi, kas karstā laikā izkūst, kļūst slideni, kā arī mitrā laikā ir ļoti slideni. Arī remonta darbu laikā, vai tā rezultātā bieži rodas bīstamas situācijas, piem., asfalta „ielāpiem” virsū tiek bērta grants, netiek uzstādītas brīdinājuma zīmes u.tml. Kanalizācijas noseglūkas – arī slidenas.
Priekšlikumi:
• pilnveidot MK not. u.c.normatīvos aktus, noteikt konkrētu atbildību;
• nodrošināt prasību izpildes kontroli;
• ceļu rekonstrukcijas laikā un jaunu ceļu izbūves gadījumos kanalizācijas noseglūkas būtu jāizvieto ārpus brauktuves daļas.
McA no savas puses apņemas:
• sadarboties ar LVC un konkrēti ar Ceļu uzturēšanas pārvaldi iepriekšminēto jautājumu risināšanā;
• informēt motobraucējus un aicināt izmantot LVC info-centra telefonu 5025555 un informēt par bīstamām situācijām un ceļu stāvokli;
• aicināt CP pievērst uzmanību autotransportam, kas piesārņo ceļus;
• informēt Satiksmes drošības padomi par iepriekšminētajiem problēmjautājumiem, aicināt Padomi tos savas kompetences iespēju robežās risināt, kā arī iekļaut McA pārstāvi Padomes sastāvā vai vismaz pieaicināt piedalīties Padomes sēdēs.