Rīga, 2007.gada 10.aprīlī
Ceļu policijas biroja priekšniekam
Edmundam Zivtiņam
Par satiksmes negadījumu statistiku
Latvijas Motoklubu Asociācija ir ieinteresēta konstruktīvi risināt jebkurus ar ceļu satiksmes drošību saistītos jautājumus. Taču bieži vien varam dzirdēt vienus vai citus spekulatīvus apgalvojumus, kuriem nav nekāda reāla pamatojuma.
Otrs neobjektīvas informācijas iegūšanas veids, kuras paraugs, piem., ir tieši šobrīd va/s „Latvijas Valsts ceļi” mājas lapā www.lad.lv veicamā aptauja – „Kas, pēc jūsu domām, vairumā gadījumu ir vainojams pie lielā cietušo skaita uz gājēju pārejām” (bezatbildīgie gājēji, pārgalvīgie autovadītāji vai neatbilstošas gājēju pārejas?). Ja atbildīgo institūciju darbība būtu koordinēta, tad atbildi uz šādu un līdzīgiem jautājumiem sniegtu objektīva statistiska informācija, nevis subjektīvs aktīvo interneta komentētāju viedoklis. Šāda veida aptaujām nav nekā kopīga ar socioloģisko pētījumu aptaujām, kuras tiek veiktas balstoties uz stingri noteiktiem principiem, t.sk. attiecībā uz respondentu atlasi.
Līdzīga situācija ir arī attiecībā uz „sliktajiem motobraucējiem” – no dažādu institūciju pārstāvju puses tiek izteikti visdažādākie apgalvojumi, izdarīti visdažādākie secinājumi, veiktas visdažādākās kampaņas.
Kā jau minēju iesākumā, Latvijas Motoklubu Asociācija ir gatava konstruktīvam dialogam, taču ir nepieciešama objektīva un precīza statistika par satiksmes negadījumiem – kādu marku motocikli iesaistīti, avāriju iemesli, kurš vainīgs, braucēju vecuma grupas, gūtās traumas utt., u.tml. Tikai tad būs iespējams konstatēt reālās kopsakarības un mērķtiecīgi darboties.
Latvijas Motoklubu Asociācija izsaka gatavību sniegt jebkura veida atbalstu šādas statistiskas informācijas apkopošanā, t.sk. varam piedāvāt iesaistīt kvalificētus speciālistus (bijušos jūsu darbiniekus), kā arī finansiāli atbalstīt pētījumu veikšanu par CSN vismaz pēdējo 2-3 gadu laikā.
Ar cieņu
Latvijas Motoklubu Asociācijas prezidents
Jānis Gaigals
29442775
gaigals@delfi.lv